10 филмови костюма, които са исторически подобни

В историята на киното има много филми, посветени не на абстрактното време, а на конкретни исторически епохи. Тези филми предизвикват създателите си, защото всичко, особено костюмите, се очаква да бъде автентично. Ако тоалетите на героите не са разработени, тогава публиката може да не е в атмосферата на времето и да направи негативно мнение.

Ние прегледахме филми, в които костюмите са не само луксозни, но и исторически точни. Попитахме и от какво се ръководят художниците, когато скицират.

Ема (2020)

Спечелилата Оскар дизайнер на костюми Александра Бърн разгледа отблизо архивите, за да разбере какви цветове, платове и гардеробни артикули са били популярни през 1800-те.

Много хора погрешно мислят, че по онова време хората са носили дрехи с мрачни, избелели нюанси. Но факт е, че тогавашните богати модата се опитваха с всички сили да подчертаят своя вкус и статус чрез тоалети. Предпочитаха луксозни тъкани.

Бърн също е вдъхновен от музейни експонати. През 1790-те само мъжете носят това късо яке, но след това се използват от жените. Това помогна по някакъв начин да разнообразят скучните бели рокли, които бяха повсеместни през първата четвърт на 19 век.

Няколко пъти Ема и други героини се появяват в шемизети, характерни за този период – тънки лигавници с волани. През деня момичетата ги носеха върху рокля, която да прикрива голото деколте.

1,1

1,2

1,3

1,4

1,5

1,6

Тази въздушна рокля е още един пример за това колко подробни са костюмите. На едно от светските събития Ема блести в точно копие на ярка копринена рокля от 1810-те.

Малки жени (2019)

През 2020 г. филмът печели Оскар за най-добри костюми. И въпреки че Жаклин Дюрант си е позволила исторически неточности, има епизоди, при които дизайнът на тоалетите е бил внимателно обмислен в съответствие с епохата.

Например на пръв поглед изглежда, че яркозеленият шал на Мег изглежда не на място, тъй като момичето не може да си позволи скъпи, наситени цветове плат. Но всъщност през 1850-те години синтетичните багрила започват да се произвеждат в индустриален мащаб.

Титаник (1997)

С костюмите се занимаваше Дебора Лин Скот, която спечели Оскар за безупречната си работа. Режисьорът й нареди да предаде епохата до най-малките подробности, тъй като сюжетът се основава на добре известно историческо събитие.

И така, когато за първи път виждаме Роуз на екрана, тя излиза с райета следобеден костюм, който е почти копие на костюма от страниците на френско модно списание през 1912 година.

Дебора Лин Скот обърна специално внимание на бельото на героите. Известно е, че жените през 1912 г. не носят сутиени, а трябва да се появяват в обществото с добре очертан силует. Ето защо героинята Кейт Уинслет е принудена винаги да носи корсети.

Херцогиня (2008)

През 2009 г. британският художник Майкъл О’Конър заслужено беше награден с Оскар за работата си. Той е проектирал 30 костюма за Кийра Найтли, която играе херцогиня Джорджиана Кавендиш.

Действието обхваща значителен период от време: от 1714 до средата на 1800-те. А костюмите ясно отразяват еволюцията на модата. Например, сватбената рокля на херцогинята е очевидно вдъхновена от разкошното френско облекло от края на 1770-те.

Джорджиана е първата, която прави моден аксесоар от щраусово перо. Херцогинята позира на художника, носейки широкопола шапка с пера. Тогава този шап за глава започна да се търси в цяла Англия. Разбира се, дизайнерът на костюми отразява този факт в гардероба на Кийра Найтли.

Мулан (2020)

Костюмите са неоспоримата заслуга на тази екранизация. Дизайнерът се потопи в историята на страната и се вдъхнови от дрехите на династията Тан (VII-X век). Тогава жените носеха рокли с удължени ръкави и висока талия. Също така гардеробът от този период се отличаваше с яркостта на цветовете.

Най-запомнящ се е костюмът, в който Мулан идва при сватовника. Дайгелер взе за основа ханфу, традиционна китайска рокля. Украсена е с ръчно изработени бродерии: пеперуди, магнолии и феникс.

Ребека (2020)

Костюмите за новата адаптация на романа на Дафне дю Морие са проектирани от Джулиан Дей. Тъй като филмът се развива през 30-те години на миналия век, Ден е вдъхновен от Холивуд и могъщите жени от периода. И така, образът на новата госпожа Уинтър е повлиян от Марлене Дитрих: героинята на Лили Джеймс също носи панталони и якета сякаш са мъжки, което беше доста революционно през 30-те години.